tek parçalı puzzle



Murphy'nin altın kuralı; "Altını olan, kuralı koyar..!" Kuralları koyma zamanın geldiği bir anın sabitlenmesidir yukarıda gördüğünüz fotoğraf. Beyaz pardesüsü kışın asaletini ne kadar üstünde taşırsa taşısın, ondan daha çok kendi katmıştır bu asaleti geldiği bu şehre. Trenden indiğinde o kadar şaşkındır ki, ilk gelişi olduğu bellidir tıpkı benim gibi...

"Acaba nereye gitmeliyim ?" sorusunun cevabını elinde tuttuğu kağıt parçasında aramakta; bulursa da kimselere söylemeyecek bir sırrı bulmuş gibi sevinecektir. Baktığı tarafta Vatikan var; hani şu nüfusu 4000 civarında dünyanın en küçük ülkesi. Papa'nın ebedi istirahatgahı, şekl-i ihtişamını sebeb-i iştirakından alan... Uhrevi bir ritüeli almış kenara koymuş gibi durur ortada öylece, bakıp sadece susarsınız..!

Olası bir yanılgı; akşam saatlerinde indiği şehirde kaybolmasına sebep olacak, belki hiç olmadık bir güruha dahil edecektir onu. Hani şu geldiği ülkede yahut şehirde sadece orda olmak için bulunduğunu belirtmek için; ne ete ne göte gelenlereden biri gibi...

Tercih onun ben sadece onu izledim, sonunda dayanamayıp fotoğrafını çektim bir de. O bunun farkında değil. Sadece kaybolmak üzerine tesadüfi bir kronoloji çıkartmış Luis Vuitton çantasından, 71 parçasını oraya buraya saçmış toplamaya çalışıyor... Çalışsın dursun, ben size fotoğraftan bahsediyim;

Fotoğraf, Roma Tren İstasyonunda çekildi. Sırt çantanım ağırlığından olsa gerek, yere oturmuş 4 saaten fazla süren yolculuğun yükünü atmaya çalışıyorum. Hava soğuk, belki biraz yağmur... Aynı vagonda olduğumuz, sadece pardesösünün rengine gözümün takıldığı, tanımadığım etmediğim o bayan çıkageldi. Elinde Roma haritası, sadece bakıyordu. Kendine güveninden mi olsa gerek tam bilmiyorum, kimseye sormadı. Belki de soramadı... Bu arada onda ki bu endişe, boynumda asılı makineme öyle bir baktı ki sanırım benim bile çekmeme gerek kalmadı o anı..!

Keşke yanına gidip gösterseydim fotoğrafı; al naptın bana bak deseydim...

Mutlu musun şimdi..?

0 fikre tercüman olmuş:

Yorum Gönder

hani duşa girersin de su ısınana kadar geçen süre içinde yaşadığın üşüme vardır ya?

hahh işte o anlarda aklına takılan bir yorum olsun..